24 Ocak 2012 Salı

MERCİMEK ÇORBASI

Mercimek çorbası...Daha önce yaptığım mercimek çorbalarında hep aynı sorundan şikayetçiydim.Çorbamın soğan kokması ve kıvam meselesi...En sonunda yine annelerden birine başvurarak mercimek çorbamın da kıvamını oturtmuş oldum.

Mercimek çorbasına soğanı çiğden koymak sorunumu çözdü.Ayrıca düdüklüde pişirdiğim için de çorbayı ayrıca blenderdan geçirmeme gerek kalmadı.Bu sefer sevgili Nevin annemden alınmış bir tarifle işte benim mercimek çorbası tarifim...




Malzemeler:
  • 2 su bardağı kırmızı mercimek
  • 10 su bardağı su
  • 1 adet orta boy kuru soğan
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • Yarım yemek kaşığı salça
  • Karabiber
  • Pul biber
  • Nane
  • Kekik
  • Tuz
Yapılışı: Yıkadığımız mercimeğimizi, 10 bardak suyu ve ince doğranmış kuru soğanımızı düdüklümüze koyup haşlayalım.Düdüklümüzün buharı çıkmaya başladıktan sonra yaklaşık 10 dakika pişirelim.

Ayrı küçük bir tavada sıvı yağımızda salçamızı bir kaç defa çevirerek kavuralım, baharatlarımızı ve tuzumuzu ekleyip bir iki defa daha karıştırarak sosumuzu haşladığımız mercimeklerimizin üzerine dökelim ve karıştıralım afiyet olsun...

Not: Eğer 2-3 kişilik yapıyorsanız çorbanızı 1 bardak kırmızı mercimek ve 5 bardak su ölçüsünü kullanabilirsiniz.

Ayrıca çorbanızın bir gün sonra daha katı kıvama gelecektir bu bir çok çorbada olur.Çorbanızı ısıtırken biraz sulandırmanız gerekecektir.

2 yorum:

  1. M1M hanım merhaba;

    Benim yaptığım mercimek çorbasında kıvam sorunu yaşıyorum. Buzdolabından çıkardığımda lapa gibi oluyor. Isıtırken biraz su eklemem gerekiyor. Sizin çorbanızda da böyle mi? Şimdiden teşekkür ederim M1M hanım.

    YanıtlaSil